Dieta a paznokcie.

Czy wiesz, że…

Odpowiednia dieta zagwarantuje Ci paznokcie niczym z okładki Twojego ulubionego magazynu?

Każda z nas marzy o długich, mocnych, pozbawionych nieestetycznych plam paznokciach. Chociaż nasze niezastąpione specjalistki są w stanie zdziałać cuda, pewne rzeczy nawet dla nich są nieosiągalne. Nasz Salon Manicure Kraków zadba o to, aby Wasze dłonie wyglądały iście królewsko – estetycznie, a zarazem z klasą. O „wnętrze” każda z Was musi zadbać sama. Wbrew pozorom zdrowe, zadbane paznokcie są na wyciągnięcie rąk każdej z Was. Kluczem do sukcesu jest oczywiście odpowiednia dieta. Nie martwcie się… Mowa tu o zwykłym, dostępnym dla każdej z nas planie żywieniowym – nie o drogich, fikuśnych i często nieefektywnych rozwiązaniach.

Na początku zastanówmy się czego potrzebują nasze paznokcie. Manicure Kraków zestawiony z odpowiednią dietą zagwarantuje nam dłonie niczym z okładki kolorowego magazynu. Do szczęście brakuje nam jedynie odpowiednich witamin oraz minerałów. Szczególnie ważne są tutaj witaminy rozpuszczalne w tłuszczach A oraz E, a także witaminy z grupy B. Nie zapominajmy również o podstawowych minerałach i białku. W XXI wieku, w dobie wszechobecnej globalizacji, gdzie technika i technologia są już na bardzo wysokim poziomie rozwoju, niedobory mikro- i makroskładników to „chleb powszedni”. Wysokoprzetworzone dania na wynos, fast-foody, ciągły stres, niedospanie, nadmiar kawy, a nawet… irracjonalne diety „cud” – wszystko to prowadzi do poważnych „witaminowych braków”.

Co zrobić, aby „na szybko” poprawić stan naszych paznokci?

  • Szybki detoks – fast-foodom, słonym przekąskom i słodyczom mówimy „NIE”. Wykreślamy z jadłospisu potrawy smażone i produkty wędzone. Żegnamy się z mocną kawą oraz herbatą. Do jadłospisu wprowadzamy co najmniej 1,5 litra wody mineralnej dziennie.
  • Bogactwo minerałów – do diety włączamy orzechy, pestki dyni i słonecznika oraz migdały (cynk i miedź biorą udział w produkcji białka, a te zaś odpowiada za wzrost paznokci), a także rzodkiew, kalarepę i seler (krzem zmniejsza łamliwość paznokci).
  • Więcej warzyw – zamieniamy chipsy na zielone przekąski. Do diety wprowadzamy pomidory, brokuły, marchew, sałatę i szczypiorek (beta-karoten przekształca się w witaminę A, a ta wspomaga produkcję kreatyny – głównego budulca płytki paznokcia).
  • Grunt to dobra baza – tworzymy posiłki na bazie zdrowych składników, zawierających szereg korzystnych dla naszego zdrowia i urody witamin oraz minerałów. Wybieramy chude mięso jak drób, wołowinę oraz cielęcinę. Nie stronimy od jaj. Włączamy do diety wszelkiego rodzaju zboża – płatki owsiane, otręby, siemię lniane. Dodajemy ryż, kasze oraz pieczywo pełnoziarniste. Uzupełniamy dietę owocami.
Ciekawostka!

Kształt płytki nie ma większego znaczenia przy malowaniu!

Sam kształt paznokci nie ma większego wpływu na malowanie czy ogólnie – manicure. „Fason” płytki winien być dopasowany do naszych indywidualnych preferencji. Najważniejsza zasada w tej kwestii brzmi: im krótsze palce, tym dłuższe paznokcie. Ponadto:

  • Osoby z krótkimi i szerokimi palcami winny wybierać rozwiązania optycznie wydłużające i wysmuklające dłoń.
  • Dla osób z kruchymi i łamliwymi paznokciami polecamy hybrydy bądź paznokcie żelowe Kraków.
  • Kobiety z długimi, smukłymi palcami mogą wybrać zarówno długie jak i krótkie paznokcie.
  • Kształt paznokci winien być dobrany tak, by nie przeszkadzał w codziennej pracy.
  • Osoby, które mają trudności z wyborem kształtu paznokci, winny wzorować się na jasnym odcieniu w kształcie półksiężyca, pojawiającym się na płytce wraz z jej wzrostem.